dimecres, 27 de maig del 2015

LO CARO experiènia 2.0

I amb  uns dies  de retard,  perdoneu,   publicitem la continuació amb la crònica d'un dels integrants  de la sortida  al Caro,

El diumenge 26 d’abril una expedició del CC Seròs vam anar a fer una ruta planificada dins dels entrenos preparatius de les marxes cicloturistes de primavera.
La ruta escollida tenia com a plat fort la pujada al MontCaro, el port de muntanya mes dur de Catalunya o si mes no un dels mes durs, comparable al Tourmalet segons paraules de Juanjo, ciclista experimentat del nostre club.

El recorregut escollit era Gandesa-Pinell de Brai-Benifallet-Bítem-Tortosa-Montcaro-Tortosa-Xerta-Prat de Comte-Bot-Gandesa, 136 km i uns 2700m de desnivell acumulat, quasi res!! Els integrants de la expedició: Pere, Javier Muñoz, Juanjo, Nano, Martino, Calu, JX, Ernesto, Guerau i com a cotxe de logística/assistencia Josep del Valentó, tot un lujo.

Com que la ruta començava a Gandesa ens va tocar matinar per poder arrencar a pedalar a les 7:15, feia un matí fresquet com era d’esperar pero no ens vam tapar gaire perque sempre t’acaba sobrant tota la roba quan portes mitja hora de pedal. Sortida molt tranquila direcció Pinell de Brai amb un repetxet entremig, a continuació baixada molt llarga i amb carretera ampla fins al riu Ebre, on agafariem el pont per seguir la ruta per l’altre costat del riu direcció Benifallet, tot just passada la població ens vam trobar el primer port del dia de uns 4km pero sense gaire dificultat ja que portavem poca estona pedalant. Baixada rápida amb bastantes curves i carretera estreta. Un cop tornavem a estar al nivell del riu vam passar per Tivenys i Bitem volant amb velocitat de creuer i fent relleus, prova d’aixo va ser que ens vam plantar a Tortosa abans de les 9 del mati. “Callejeo” per Tortosa direcció a Roquetes per prepararnos pel plat fort del dia. A les afores de Roquetes vam fer la primera parada a la vora de la carretera per fer una mossada rápida que si plátano, que si barreta, que si aprofito per buidar la bufeta, poca cosa 10 minuts per continuar direcció al cim del Caro.

Desde Tortosa ha començat el contador de km enrera dels 23 que consta el Montcaro, pero els 16 ultims son els realment considerats com a port, els anteriors son un fals pla que et deixen fer sense problemes.
El Montcaro es dur, i la llargada del port el fan encara mes dur, sobretot els ultims 4km que van des del mirador fins a les antenes (vistes espectaculars si fa un dia radiant com el que teniem en aquell moment). Tots vam coronar, uns mes rápid i altres mes lent pero la qüestió  era arribar a dalt per menjar-nos el merescut bocata/sanwich i contemplat les vistes del parc natural dels Ports i tot el delta de l’Ebre.

Fotos de rigor i cap avall que encara no hem acabat. La baixada del Caro es perillosa, t’embales sense donar-te’n conte i les curves de 180º van molt seguides, bona llimada a les pastilles de freno i ja som altre cop a tortosa. Comença a fer calor i ens posem el mono de treball fent relleus direcció Xerta. Uns pocs km despres agafem el desvio per anar direcció Prat de Comte, aquí ens trobem el 3º port pero aquest es molt mes pla, ara puges una mica, planeges, petita baixada, fals pla, torna a pujar. Quan ja faltaven pocs km per arribar a Prat de Comte es comença a ficar el cel negre i acte seguir comença a ploure cada cop mes i mes i mes, fins que hem tingut que ficar peu a terra i demanar el comodí de la trucada al cotxe de assistencia, ens vam quedar a no res de Gandesa, pero la tronada era considerable i no feia pinta de que parés, aixi que vam donar la ruta per concluida.

Llástima de no poder fer tot el recorregut,  hem parat el Garmin amb 116km ens n’han faltat 20, pero la feina ja estava feta i lo mes important que vam gaudir d’una bona ruta en grup. L’any que ve hem de repetir.