dilluns, 10 d’agost del 2015

ANEM A FER UN BRICO

Per poder transmetre tota la força que realitzem al fer l'acció de pedalar la conjunció sabata-pedal hi tenim una part que fa que això sigui possible.

LES CALES,  les nostres grans oblidades que les tenim davall de les nostres sabates de ciclisme,  ja siguin per fer carretera o btt,  que agafen bruticia, pols, fang i que moltes vegades hem de caminar sabent que hi son però que no els hi donem la importància que si que tenen, no pensem mai que cal fer un bon manteniment i fer una revisió i/o també un canvi.



Cales amb SPD de shimano
Cales de  Crank Brothers, mavic













De tipus de cales de marques comercials n'hi ha moltes algunes compatibles i altres que tenen un sistema propi normalment totes ofereixen dos tipus amb major o menor moviment lateral, moltes vegades  les diferencien per uns colors.

Potser ens sonarà més el sistema SPD (Shimano Pedaling Dynamics), que enguany fa 25 anys que es va posar a la venta, però avui dia hi ha altres sistemes  igual o més efectius.


Amb aquesta entrada es per fer  una breu explicació de com canviar les nostres  cales velles  gastades, per col·locar-les noves  seria semblant encara que com sempre recomanem fer-se un estudi biomecànic perquè cada persona tenim una manera de posicionar-nos damunt la bici i s'han de saber col·locar correctament per evitar possibles lesions.


La unica cosa que caldrà tenir en compte i es diferencien,  que per sabates de carretera les cales son plàstiques i tenen un desgast més ràpid  i que les de btt són metàliques i duren una mica més, però evidentment totes les cales s'acaben desgastant igualment.


canvi d'unes cales de carretera força desgastades


Desgast d'unes cales de btt






Eines a tenir a mà per realitzar amb uns senzills passos pel canvi de cales:

Destornillador
Claus d'allen
Rotulador



-Afluixar els cargols que subjecten les cales

-Marcar amb un rotulador la posició per conservar -la















-Aprofitar per netejar i si cal posar silicona per tapar possibles entrades d'aigua pels forats que queden a dins de la sabata


-Conservació de la posició de la cala nova per la vella


-Col·locació de totes les peces noves al canviar les cales

-Apretar els cargols mirant que no hi hagui un moviment involuntari final de la posició de la cala


-Provar damunt la bici i el pedal la feina feta i fer retocs si fos el cas



fotos extretes de la revista online http://www.mountainridermag.com/




I com sempre realitzar les coses un mateix a vegades fan que les valores més.La pròxima més SALUT I PEDALS














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada